DOA HAJAT BESAR

Tata cara dan doanya
Pada malam Selasa Kliwon, mandi keramas kemudian solat sunat hajat 2 rakaat setelah selesai berdoa kepada Allah (sebaiknya berdoalah dengan bahasa yang kita faham maksudnya agar kita lebih menghayati permintaan kita kepada Allah.) Lalu;
1. Hantar al fatihah pada kanjeng Nabi (Ilaaa Hadrati …)
2. Hantar Al fatihah pada sahabat Sayidina Abu bakar, Sayyidina Umar, Sayyidina Uthman, Sayyidina Ali.
3. Hantar Alfatihah kepada Syeikh Abdul Qodir Jaelani ..
4. Hantar Alfatihah kepada Guru-guru kita ..
Doa wirid yang dibaca:

يا أللهُ يَا كَرِيْمُ يَا رَحْمَنُ يَا غَنِيُّ يَا مُغْنِي سَلِّمْنَا وَالْمُسْلِمِيْنَ

Ertinya:
“Ya allah ya karim ya rahman ya rahim ya ghani ya Mughni salimna walmuslimin” 1000x
Terkadang kita mempunyai hajat yang besar yang nampak mustahil untuk terwujud. Namun ketahuilah bahwa ada yang mustahil di dunia ini jika Allah sudah berkehendak. Mungkin anda merasa tidak mungkin boleh membeli rumah atau kereta, tapi jika Allah menghendaki, bukanlah sesuatu yang mustahil untuk diwujudkan. Karena itu bermohonlah kepada Allah, berdoalah kepada Allah agar maksud tujuan kita dikabulkan olehNya.
Untuk memohon suatu hajat besar seperti itu, ada suatu amalan doa zikir yang mustajab. Amalan ini dibahagikan oleh seorang anggota dari KWA yang sudah mengamalkan amalan ini dan terbukti berjaya. Suatu hajat yang rasanya berat dan nampak sebagai sesuatu yang amat mustahil baginya. Amalan ini berasal dari gurunya yang memang diijazahkan untuk memohon suatu hajat yang besar. Inilah yang dikatakan olehnya.
Dulu guru saya berkata “kamu amalkanlah ini, tetapi janganlah amalan ini kau buat main-main dan minta sesuatu yang buruk, tetapi amalkanlah demi kebaikan dan mintalah kepada Allah sesuatu yang SULIT bagimu dan TIDAK MUNGKIN bagimu, misalnya RUMAH dan KERETA” atau masalah yang teramat sangat pelik, tetapi dengan syarat DITUNGGU SAMBIL TIDUR (lupakan apa permintaan dan amalanmu) setelah kamu mengamalkannya”. Begitulah pesan guru saya pada masa itu.

Comments

Popular Posts